maandag 16 januari 2012

ABC-Museum

Rondleiding ABC-Museum
Art Basics for Children is museum waarbij kinderen kunnen proeven van kunst. Het museum is opgedeeld in verschillende studio's , waarbij leerlingen zich muzisch kunnen ontpoppen.

Textiel
Bij de workshop textiel hebben we elkaar leren kennen met behulp van een stofje. Je vertelt wie je bent en waarom je dat stofje hebt gekozen. Ik had een rood bedrukt stofje met bloemen , omdat mijn lievelingskleur rood is en de bloemen staan voor de gezelligheid die ik graag opzoek bij vrienden en familie. Nog enkele opdrachten waren elkaar versieren met materialen uit het textielatelier en naaien op een postkaartje. De laatste opdracht vond ik een zeer fijn idee om toe te passen in de klas.


Drama
Bij de workshop drama werden we geleid door het surrealisme. We kregen een situatie en moesten een gevoel uitdrukken in een masker. We tekenden met houtskool en panda's op een papieren zak. Achteraf moesten de anderen raden welk gevoel, situatie er achter de maskers schuilt.

Esthetiek-natuur
Dit was een diepgaandere sessie waarbij we onze herinneringen, gevoelens en gedachten moesten linken met prenten van een boom. Hierbij kwam zeer intrigerende verhalen naar boven. Dit maakte veel los in onze groep. Op het laatste moesten we op basis van een prent of foto een boom maken met papier. Deze boom werd geïntegreerd in onze Japanse tuin die ons gevoel nog moest versterken.

Alle workshops vond ik zeer fijn om aan deel te nemen. Ik heb hier bijzonder veel ideeën opgedaan om mee te nemen naar de klas. Later zal ik zeker met mijn klas dit museum bezoeken, want dit stelt onze visie over muzische prachtig voor bij kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten